Uuden Ferrari F12 Berlinettan esittelyn yhteydessä yhtiö teki selväksi, että V12-moottori säilyy mallistossa kauas tulevaisuuteen.

Ferrarille V12-moottorilla on erityinen merkitys, sillä jo ensimmäisessä 125 S -mallissa (1947) oli 1,5-litrainen V12-moottori. Tuo moottori toimi voimanlähteiden perustana pitkälle 1980-luvulle. Ferrarin pääjohtaja Amedeo Felisa on kertonut, että voimalinjaan yhdistetään samanlainen KERS-ratkaisu kuin F1-kilpa-autoissa. Sen avulla saadaan 70 kW lisää tehoa ja leikataan kulutusta kolmanneksella.

Vaikka järjestelmä on nykyisin kallis, sen hinta laskee yleistymisen ja valmistusmäärän kasvun myötä. Mutta myös muita moottoreita suunnitellaan, eikä kuusisylinterinen ole poissuljettu mahdollisuus. Felisa muistuttaa, että V8-moottoreitaan rakastaneet yhdysvaltalaisetkin ovat oppineet hyväksymään pienemmät voimanlähteet. Ja on hyvä muistaa, että Ferrarin ensimmäisessä keskimoottorisessa 206 Dinossa (1966) oli V6-moottori.