Ennen syksyn tuloa Hyundai i10 rantautuu Suomeen ja myöhemmin ennen vuoden vaihdetta on pykälää suuremman i20:n vuoro.

Hyundai on kesällä komeasti esillä, sillä merkki on Brasiliassa pelattavien jalkapallon MM-kilpailujen virallinen yhteistyökumppani. Korealaistyhtiö toimitti kisaorganisaation käyttöön tuhat autot pikkuautoista linja-autoihin. Hyundai Motor Finlandin ja Balticin uusi toimitusjohtaja Teemu Juntunen muistuttaa, että heillä on myös kumppanuus Suomen Palloliiton kanssa. Siihen kuuluu sekä miesten että naisten A-maajoukkueen tukeminen ja myös juniorijalkapallon parissa toimiminen.

Hyundai asemaa tulee parantamaan uutuusparaati, sillä seuraavien 18 kuukauden aikana mallisto kasvaa viidellä uudella automallilla. Niistä ensimmäisenä ehtii henkilöautojen pienimpään luokkaan sijoittuva i10, joka on otettu Euroopassa hyvin myönteisesti vastaan. Syksyllä Pariisin autonäyttelyssä esitellään uusi i20, joka ehtii myyntiin Suomessa vielä tämän vuoden kuluessa.

Kolmen jäljelle jäävän uutuuden joukossa on ainakin malliston toista ääripäätä edustava Genesis, joka kilpailee edustusautojen markkinoilla. Ylemmän keskiluokan i40 korvataan hyvin paljon Genesistä muistuttavalla uudella Sonatalla, jonka ensi-ilta oli huhtikuussa New Yorkin autonäyttelyssä.