Syyskuussa Hannoverin hyötyajoneuvonäyttelyssä uusi Mercedes-Benz Actros saa pikkuveljen, kun yhtiö esittelee Antoksen.

Siinä missä Mercedes-Benz Actros on tarkoitettu pitkän matkan kuljetuksiin, Antos on suunniteltu monipuolisiin jakelutehtäviin. Valmistajan mukaan suunnittelussa on keskitytty auton hyvään käsiteltävyyteen ja kokonaistaloudellisuuteen. Ohjaamon saa lyhyenä ja keskipitkänä ja niissä on otettu huomioon jakeluajon vaatimukset ohjaamoon kulun ja ergonomian osalta.

Syksyllä esiteltävä ja samoihin aikoihin myyntiin tuleva Antos on räätälöitävissä todella monipuolisesti. Siihen on valittavissa kolmetoista eritehoista Euro VI -moottoria, joiden tehoalue kattaa välin 175 kilowatista 375 kilowattiin. Vaihteisto on aina automaattinen PowerShift, ja ajamista auttaa taajamissa aktiivinen hätäjarrutustehostin (Active Brake Assist).

Rungon akselivälivaihtoehtoja on peräti 67 lyhyimmän ollessa 2,65 metriä ja pisimmän 6,70 metriä. Antos tulee alusta alkaen myyntiin myös erikoisversioina, joista Loaderissa on haettu suurinta mahdollista kantavuutta. Volumerissa puolestaan on kuormatilan optimointi ollut pääasia ja sen korkeus onkin suurimmillaan kolme metriä.