Ensi vuonna F1-sarjan pakka on sekaisin, kun siirrytään nykyisistä vapaasti hengittävistä V8-moottoreista ahdettuihin 1,6-litraisiin V6-moottoreihin.

Renaultin ensi kauden moottori on viralliselta nimeltään Energy F1-2014, millä halutaan luoda yhteys yhtiön taloudellisiin tuotantoautojen moottoreihin. Uuden 1,6-litraisen V6-moottorin yhteydessä on energian keruujärjestelmä, jolla saadaan tehoa pakokaasujen lämmöstä ja jarrutuksista.

Moottorin tehoksi ilmoitetaan 560 kW, josta 442 kW saadaan itse moottorista ja loput 118 kW energian keruujärjestelmästä. Renaultin mukaan uuden moottorin teho on suurempi kuin nykyisin käytössä olevan V8-moottorin, vaikka tuleva moottori on paljon taloudellisempi. Uusien sääntöjen mukaan kilpailussa saa käyttää vain 100 kiloa polttoainetta, mikä on yli kolmanneksen vähemmän kuin tänä vuonna.

Muutoksia nykyiseen V8-moottoriin verrattuna on myös käyntinopeuden rajoitin kohdassa 15 000 r/min, kun tällä kaudella moottorit kiertävät 18 000 r/min. Suurin ahtopaine on komeasti 3,5 baria ja energian keruujärjestelmästä saadaan kaksi kertaa enemmän voimaa kuin nykyisestä KERSistä. Uuden moottorin uskotaan olevan myös luotettavampi ja kuljettaja saakin käyttää kauden aikana viisi moottoria nykyisin sallitun kahdeksan sijaan.