Subaru tuo vuosimallin 2013 Legacyyn ja Outbackiin mielenkiintoisia uudistuksia.

Tähän mennessä uudistunut Subaru Legacy on nähty ensin huhtikuun alussa New Yorkin autonäyttelyssä ja pari viikkoa myöhemmin Pekingissä. Nyt on vuorossa kotimarkkinoiden malli, jossa on muiden markkinoiden mallien tapaan tärkeimmät muutokset piilossa konepellin alla.

Yhdysvalloissa Legacyyn ja siitä johdettuun Outbackiin esiteltiin uusi 2,5-litrainen vapaasti hengittävä moottori. Kiinassa puolestaan vaihdettiin kaksilitrainen moottori Foresterissa käytettävään uuteen sukupolveen.

Nyt on Japanin malli nähnyt päivänvalon ja siihen on asennettu 2,0-litrainen ahdettu suorasuihkutusmoottori. Moottorin teho on komeat 221 kW ja suurin vääntömomentti (400 Nm) on käytettävissä laajalla käyntinopeusalueella 2 000 – 4 800 r/min. Aiempaan 2,5-litraiseen turboon verrattuna teho on kasvanut 11 kW ja suurin vääntömomentti 50 Nm.

Autoon on lisätty myös sammutusautomatiikka, mikä yhdessä muiden muutosten kanssa pienentää kulutusta ja päästöjä viidenneksellä. Uusi ahdettu moottori on kehitetty BRZ:ssa ja Toyota GT 86:ssa käytettävästä vapaasti hengittävästä versiosta.

Kaikissa vuosimallin 2013 Subaru Legacyissä on sammutusautomatiikka, uudelleen säädetty jousitus ja ohjaus sekä vähäisiä ulkoisia muutoksia. Sisustuksessa verhoilumateriaaleja on kohennettu. Syksy näyttää, mitkä näistä parannuksista tulevat Euroopan malliin.