Uusi I-Shift DC -kaksoiskytkinvaihteisto on saatavilla syksystä alkaen D13-moottorilla varustettuihin Volvo FH-malleihin.

Volvo tuo ensimmäisenä markkinoille raskaisiin ajoneuvoihin kehitetyn kaksoiskytkinvaihteiston. Henkilöautojen tapaan veto säilyy päällä ilman katkoja, mikä tekee liikkumisesta mukavampaa ja tehokkaampaa. Kuorma-autossa kaksoiskytkinvaihteiston edut korostuvat esimerkiksi ylämäissä, missä nopeutta ei menetetä hetkeksikään vaihtohetkellä.

Uusi vaihteisto perustuu I-Shift-vaihteistoon, mutta vaihdelaatikon uudelleen suunnitellussa etuosassa on uusia osia. Vaihteistossa on kaksi kytkinakselia ja kytkintä, joiden avulla kaksi vaihdetta on yhtä aikaa valittuna. Kytkin määrittelee, kumpi vaihteista on käytössä, ja moottorin vääntö säilyy koko ajan päällä vaihdon aikana.

Volvo Trucks korostaa, että uudesta vaihteistosta on sitä enemmän hyötyä, mitä raskaammalla kuormalla ja mitä hankalammissa olosuhteissa ajetaan. Vaihteiston toiminta entistä huomaamattomin lisää mukavuutta ja kulutus on samaa tasoa kuin I-Shift-vaihteistolla varustetuissa autoissa. Uusi vaihteisto on saatavissa Volvo FH -kuorma-autoihin, joissa on 339, 368 tai 397 kW tehoinen Euro 6 D13 -moottori.