Pick-up-pakettiautojen ykkösasia on suuri lava, jota ohjaamon pidennnys yleensä pienentää, mutta Volkswagenilla on ratkaisu asiaan.

Yleensä pick-upien kokonaispituus pysyy samana, vaikka ohjaamo venyy lyhyestä pitkäksi ja jopa nelioviseksi. Toisin sanoen tehdään kompromissi henkilöiden ja tavaroiden kuljettamisen suhteen. Volkswagen on kehittänyt Amarokista version, jolla voi tehdä molempia.

Uutta Amarok-mallia voi kutsua XXL-versioksi, sillä sen pituus on melkein kuusi metriä. Akseliväliä on venytetty 34 senttiä, joten ketteräksi uutta mallia ei voi kutsua. Mutta niinpä viiden matkustajan lisäksi tavaraa mahtuu mukaan runsaasti lavan ollessa 2,21 metrin mittainen.

Tehottominta voimanlähdettä ei tähän malliin saa, vaan perusmoottorina on 2,0-litrainen 103 kW kehittävä TDI. Vaihtoehtona on 132 kW kehittävä kahdella ahtimella varustettu moottori, jonka saa myös 8-vaiheisen automaatin kera. Uuden Amarokin saa sisarmalliensa tapaan myös nelivetoisena.

XXL-Amarokien lavanpidennys tehdään Hollannissa ja niitä myydään valmistusmaan lisäksi muun muassa Espanjassa ja Norjassa. Suomeen näitä autoja ei olla tuomassa, sillä tuplaohjaamolla varustettujen avolavojen myynti on meillä vähäistä.