Vuosikymmeniä sitten Ford teki useampiakin Supervaneja eli todella urheilullisia vaihtoehtoja Transitista. Ensimmäisessä Supervanissa oli Ford GT40:n moottori sekä kori, ja muu tekniikka oli kotoisin ensimmäisen sukupolven Transitista. Supervan 2 oli C-ryhmän Ford C100 -kilpa-auto, jossa oli toisen sukupolven Transitin kori. Viimeisestä Supervan 3:sta, joka sekin tehtiin kauan sitten, vastasi Ford Racing. He asensivat Transitiin Cosworth V6-moottorin.

Enää ei tarvitse mennä tuollaisiin äärimmäisyyksiin, ei ainakaan Yhdysvalloissa. Riittää, että kävelee Ford Commercial -liikkeeseen ja tilaa uuden Transitin. Moottoriksi pitää valita 3,5-litrainen V6, jonka suurin teho on 228 kilowattia ja vääntömomentti on 544 Nm. Sitten vielä 3,73 perävälitys ja lisävarusteluettelosta tasauspyörästön luistonrajoitin.

Paketti on aika mainio, sillä neljännesmailin kiihdytys onnistuu alle kuudentoista sekunnin ja nollasta sataan ehtii seitsemässä sekunnissa. Vaikka tuo ei ole aivan nykyajan urheiluautojen luokkaa, ovat numerot aika vaikuttavia.

Autoon voi loihtia tiettyä urheiluautomaisuutta valitsemalla sen British Racing Green -värisenä, sillä tuo väri todella löytyy valikoimasta. Lyhyt, matala kori kaksipaikkaisella ohjaamolla, nahkaverhoilu ja kevytmetallivanteet, niin autossa on melkoisesti tyyliä.

Moottori voi vielä ryydittää jonkun virityspajan tarjoamilla palikoilla, joita on runsaasti saatavissa 3,5-litraiseen EcoBoost-moottoriin. Esimekiksi Livernois Motorsportsin osilla moottorin teho kasvaa 315 kilowattiin ja vääntömomenttia on tarjolla 638 Nm. Sillä viritettynä Transit ansaitsee varmasti Supervan-statuksen.