Saabia yritettiin elvyttää useaan otteeseen sen jälkeen, kun yhdysvaltalainen General Motors päätti päästä siitä eroon. Kiinalainen BAIC eli tuttavallisemmin Beijing Auto osti moottorin tuotantolinjan sekä vanhan 9-5:n korin taivutuksessa tarvitut koneet. Niiden pohjalta syntyi Senova D70, johon sai 2,0- tai 2,3-litraisen ruotsalaisperustaisen turbomoottorin. Viime vuosina niiden sijaan autoon on saanut vain 1,8-litraisen 130 kilowattia kehittävän bensiiniturbon.

Huomenna keskiviikkona medialle ovensa avaavan Pekingissä järjestettävän Auto China 2018 -näyttelyn uutuuksiin kuuluu uusi Senova D70 -sukupolvi. Sen akseliväli on kasvanut 25 mm ja kori on 15 mm leveämpi ja 28 mm korkeampi. Yllättäen kori on melkein kymmenen senttiä aiempaa lyhyempi.

Uuden perusrakenteen myötä on aika heittää Kiinassakin jäähyväiset Saabin 9-5-rakenteille. Uuden Senovan moottorina on Mitsubishi-perustainen 1,5-litrainen 110 kilowatin tehoinen turbo.