Vuosimallin 1999 Diablo on parempi kuin koskaan aikaisemmin. Mutta sen seuraajaa odotellaan jo.

Yhdeksän vuoden ikä ei Diabloa paina. Se on edelleen futuristinen katseenvangitsija missä tahansa eikä vuosimalli 1999 tee poikkeusta. Uusia ratkaisuja ovat kiinteät ajovalot, matkustajan turvatyyny ja muuttuva venttiilien ajoitus tutussa 5,7-litraisessa 12-sylinterisessä moottorissa.

Ajonautinto on tietenkin huippuluokkaa. Massiiviset Pirelli P Zero -renkaat, jatkuva neliveto ja ABS-jarrut aiheuttavat pidon irtoamista yrittävälle kuljettajalle harmaita hiuksia. Ainoana miinuksena mainittakoon melusaasteen rajoittamiseksi vaimennettu moottorin alkuperäinen ja villi ääni.

(Lyhennelmä Giancarlo Perinin artikkelista TM 6/99, s. 30-31)