Mercedes lahjoitti Mika Häkkiselle maailmanmestaruuden jälkeen A-mallin, jossa oli kaksi 1,9-litraista moottoria. Kesällä A 190 tulee myös myyntiin, tosin moottoreita tavalliselle tienkuluttajalle annetaan vain yksi per auto.

Alkuhankaluuksien jälkeen varsin mukavasti markkinoilla pärjännyt Mersun A-sarja täydentyy nyt valikoiman yläreunasta. Loppukesästä meillä myyntiin tuleva A 190 edustaa selvästi urheilullisempaa suuntaa kuin muu mallisto, vaikka moottori onkin pysynyt nelisylinterisenä ja kahdeksan-venttiilisenä. Iskutilavuutta on kasvatettu sylinterinhalkaisijaa sekä iskunpituutta lisäämällä. Vaihteiston kolme ylintä vaihdetta ovat aiempaa tiheämmät ja rengaskoko on suurennettu 50-profiiliseksi.

Koeajo ei yllätä ainakaan negatiivisesti. Ajomukavuus on muutosten myötä hieman parantunut, moottori vääntää puhtaasti myös matalilla kierroksilla eikä pahemmin metelöi. Tehoja siitä löytyykin nyt enimmillään 92 kW (125 hv) ja vääntöä 180Nm / 4 000 r/min. A-mallin ystävät joutunevat pulittamaan uutuudesta noin 180 000 markkaa.

(Lyhennelmä Velimatti Honkasen artikkelista TM 9/99, s. 42)