Mitsubishi Pajero on ollut maastureiden ykkönen vuosikaupalla. Nyt Pajero Sportin nimellä on tullut hieman pienempi maasturi, joka sopii kooltaan paremmin kaupunkikäyttöön, mutta ominaisuudet riittävät myös työkaluksi.

Mitsubishi Pajero Sportia voidaan koon puolesta verrata korotettuun maasturiin. Autolla haetaan selvästi ostajia niistä, jotka tarvitsevat nelivetomahdollisuutta silloin tällöin, mutta joille riittää normaalikokoista maasturia hieman pienempi auto.

Pajero Sportin nelivetojärjestelmä mahdollistaa helpon liikkumisen kovalla ja pehmeällä alustalla. Normaaliajossa käytettävä takaveto voidaan muuttaa nelivedoksi alle 100 km/h nopeuksilla. Paluu takavetoon ei riipu ajonopeudesta.

Pajero Sportia tuodaan Suomeen kahdella moottorilla, jotka ratkaisevat myös varustelutason. 2,5-litrainen turbodiesel maksaa 239 000 mk ja ylellisempi 3-litraisella bensamoottorilla varustettu versio 333 000 mk.

(Lyhennelmä Kari Pynnän artikkelista TM 9/99, s. 52-53)