Peugeotin uudelle kaksilitraiselle moottorille löytyi 406:n lisäksi oitis toisetkin raamit. Suurta sedania moottori kuljettaa tyylikkään arvokkaasti, mutta 206:een asennettuna syntyy GTI.

Uusi 206 GTI täyttää moitteetta jokseenkin kaikki nimen sille asettamat vaateet. Vauhdikkaassa mutka-ajossakin se käyttäytyy ilahduttavan neutraalisti, ja ainakin nopeudessa löytyy. Samalla moottorilla varustettua 406:a parisataa kiloa kevyempi 206 kiihtyy nollasta sataan valmistajan mukaan 8,4 sekunnissa ja kulkee 210 km/h.

Pienempään Peugeotiin tehonalennus istuu isoveljeä paremmin, sillä se on myös huomattavasti 406:a kevyempi. Käytännön suorituskyky on kerrassaan mallikas, ja melukin pysyy hyvin kurissa. Liikennöinti on vaivatonta myös korkeudeltaan vaihtelevassa maastossa, sillä moottorin sitkeys on mainio.

Ohjaustuntuma on kaikin puolin mukava. Korjattavaa jää oikeastaan vain ajoasentoon, joka valitettavasti kuitenkin on tärkeimpiä ajomukavuuteen vaikuttavia tekijöitä. Ranskalaiseen tapaan ohjauspyörä jää kauas ja lisäksi turhan kallelleen. Ainakin tämä vauhdikkaaseen ajoon tarkoitettu GTI-malli kaipaisi ohjauspyörän etäisyyssäätöä varusteluunsa pikaisesti.

(Lyhennelmä Velimatti Honkasen artikkelista TM 9/99, s. 136)