Renault Megane uudistuu ja samalla markkinoille tulee farmarimalli Break. Ulkonäön muuttumisen myötä uudistuksessa moottorivalikoima vaihtuu uusien 16-venttiilisten bensiinimoottoreiden myötä.

Ulkonäöltään Megane on muuttunut niin keulasta kuin perästä uusien valojen osalta, keulan ilmeeseen vaikuttavat myös uusi maski ja puskuri. Suurempi vannekoko moottoriltaan suurimmissa malleissa tuo mukanaan kookkaammat jarrulevyt, ja jarrujärjestelmää on muutenkin uusittu. Meganen tähänkin asti testeissä loistanutta turvallisuutta on parannettu entisestään muun muassa sivuturvatyynyillä.

Moottorivalikoima vaihtuu lukuun ottamatta 1,9 litran DTI-suoraruiskutusturbodieseliä. Ainoastaan halvimmassa mallissa on jatkossa kahdeksanventtiilinen 1,4-litrainen, muut bensiinimoottorit muuttuvat 16-venttiilisiksi. Teholtaan uutuudet sijoittuvat kokoluokissaan kärkipäähän. Syksyllä markkinoille tulee Renaultin valmistamana ensimmäinen eurooppalainen sarjavalmisteinen suorasuihkutusmoottori, Megane Coupé- ja Cabriolet-mallien tehokkain, kaksilitrainen ja 16-venttiilinen bensiinimoottori.

Varustetasoja uusissa Meganeissa on kolme; Confort, Grand Confort sekä Sport. Jo melko kattavasti varusteltu halvin Confort-malli maksaa ennakkohintojen mukaan 102 900 mk, mikä on 1 000 mk nykyistä vastaavaa enemmän. Diesel-vaihtoehdot ovat kallistuneet huomattavasti bensiinikäyttöisiä enemmän. Uusia Meganeja saa Suomessa huhtikuun lopulla ja farmarimallia kesällä.

(Lyhennelmä Hannu Ahosen artikkelista TM 7/99, s. 20-21)