Ennen kuin Ferrari perusti oman muotoiluosaston, se osti kaikki korit ulkopuolisilta toimijoilta. Ferrarin synnyn aikoihin toisen maailmansodan jälkeen Italiassa oli runsaasti koriräätäleitä, jotka osasivat synnyttää teräksestä ja alumiinista kauniita muotoja.

Suurimman osan ensimmäisten Ferrarien koreista muotoilu Pininfarina ja korin valmistuksesta vastasi Scaglietti, mutta muitakin vaihtoehtoja oli, kuten tässä pian myyntiin tulevassa yksilössä.

Ferrari 195 Interiä valmistettiin ainoastaan 27 kappaletta. Se on siitä erikoinen Ferrarin valmistama malli, ettei yhdessäkään autossa ole Pininfarinan muotoilemaa koria. Vignale teki joitakin kappaleita, Touring muutaman lisää ja Motto yhden korin. Carrozzeria Ghian kontolle jäi yksitoista kappaletta, joista yksi on kuviemme auto. Lisäksi se on yksi niistä vain 37 Ferrarista, joihin Carrozzeria Ghia teki korin.

Alun perin auto toimitettiin Alfonso Scimélle, joka asui lähellä Monzaa, jossa sijaitsee kuuluisa kilparata. Hänen hallussaan auto oli kesään 1958 saakka, jolloin Scimé myi sen milanolaiseen autoliikkeeseen. Sieltä auto siirtyi Yhdysvaltoihin, missä auto entisöitiin perusteellisesti, ennen kuin se vietiin muutama vuosi sitten Hong Kongiin.

Upea Ferrari on myytävänä RM Sotheby’sin Monacossa toukokuussa järjestettävässä huutokaupassa. Yksi Ferrari-keräilijä tulee onnelliseksi kokoelmansa uudesta helmestä, mutta saadakseen harvinaisen yksilön hinnan omakseen hän joutuu maksamaan varmasti yli miljoona euroa.