Vaikka Polestar erotettiin omaksi merkikseen, se tekee edelleen erittäin läheistä yhteistyötä Volvon kanssa. Nyt Polestar on kehittänyt optimointiohjelmiston, joilla nelivetoisissa Volvoissa lisätään takapyörille välitettävää voimaa. Tuolla lähtökohtaisesti etuvetoiset autot saadaan tuntumaan takavetoisilta ja samalla ne taittuvat ketterämmin kaarteisiin. Volvo korostaa, että myös liikkeellelähdöt sujuvat uudella voimanjaolla sähäkämmin.

AWD-optimointi onnistuu yksinkertaisesti valitsemalla Dynamic-ajotila. Se tulee käyttöön myös silloin, kun ajonvakautus kytketään pois toiminnasta.

Voimanjaon muutos ei ole optimoinnin ainoa kohde. Sen lisäksi moottori vastaa terävämmin kaasupolkimen liikkeisiin sitä painettaessa ja kevennettäessä. Lisäksi vaihdot voat nopeampia, vaihtopisteet muuttuvat suorituskykyä painottaviksi, vaihde pysyy samana kaarteessa ja moottorista otetaan irti enemmän tehoa.

Polestarin AWD-optimointi tulee tarjolle elokuussa Volvon XC40:een sekä 60- ja 90-sarjan autoihin sekä bensiini- että dieselmoottorin kanssa. Lataushybridien yhteyteen sitä ei saa, sillä ne eivät Volvon mukaan sitä tarvitse.

Polestarin lisäpalikan hintaa ei ole kerrottu, mutta se ei vaikuta takuuseen ja se täyttää WLTP:n ja muut määräykset.