Aiemmin Polestar hoiti muun muassa Volvon kilpailutoimintaa radalla, kunnes siitä tuli itsenäinen Kiinassa toimiva erikoisautoja valmistava yksikkö. Napanuora ei suinkaan ole katkennut, vaan uuden S60-mallin yhteydessä esitellään uusi varustetaso: Polestar Engineered.

Urheilullisuutta korostava varustelu tulee aluksi saataville ensi viikolla paljastettavaan S60-malliin ja vuoden 2019 alkupuolella sen saa myös V60- ja XC60-malleihin, mutta autoja tulee saataville vain rajoitettu määrä. Selkeästi nykyisen R-Designin yläpuolelle sijoitettavan Polestar Engineered -varustetason saa ainoastaan T8 Twin Engine -moottorin kanssa.

Kesymmistä 60-sarjan Volvoista Polestar Engineeredit erottaa helpoimmin uusista avoimista kevytmetallivanteista, joiden läpi siintävät kullanväriset jarrusatulat. Tuo väri on Volvon mukaan Polestarille tunnusomainen. Brembon valmistamat kuusimäntäiset jarrusatulat on valettu yhdestä kappaleesta ja ne ovat jäykemmät ja kevyemmät kuin aiemmin käytetyt.

Alustaa on muutettu muiltakin osin, sillä edessä ja takana on Öhlinsin kaksoisvirtausventtiilein varustetut iskunvaimentimet. Niiden avulla alusta on jämäkämpi mukavuudesta tinkimättä. Iskunvaimentimien jäykkyyttä voi säätää ja edessä jousien yläkiinnityspisteiden välillä on tukitanko.

Polestarin tunnukset löytyvät etusäleikön lisäksi mustista kromatuista pakoputkenpäistä. Sisällä kullanväriset turvavyöt erottava Polestar Engineered -varusteiset autot muista Volvoista.

Moottorin ohjausyksikköä on säädetty niin, että ainakin Yhdysvalloissa myytävissä Polestar Engineered -varusteisissa S60 T8 Twin Engine -autoissa on 11 kilowattia ja 30 Nm enemmän voimaa. Lisäksi ohjelmistopäivitys alentaa valmistajan mukaan kulutusta ja sillä säädetään myös automaattivaihteiston toimintaa.