Päivitysten avulla Volkswagen Caddy on pidetty niin tuoreena, että sen korkeaa malli-ikää ei ole välttämättä edes huomannut. Sitä mieltä ovat olleet ainakin mallin 1,5 miljoonaa ostajaa. Caddyn mitat ovat ennallaan, sillä muutos sukupolvien välillä on enemmän ulkonäköön, sisustukseen, varustukseen ja moottoreihin kuin perustekniikkaan vaikuttava.

Muotoilussa noudatetaan Volkswagenin nykyistä muotokieltä niin korin linjojen kuin sisustuksen suhteen. Toisin sanoen kaikki on helposti hyväksyttävää, vaikkakaan ei mitään suuria tunteita herättävää. Sisustuksen muutokset ovat suurempia, sillä esimerkiksi kojelauta on kokonaan uusi.

Uuteen Caddyyn saa myös pakettiautoversioon suuren joukon uusimpia kuljettajaa avustavia aktiivisia turvajärjestelmiä, kuten jalankulkijatunnistuksen, mukautuvan vakionopeussäätimen ja alhaisissa nopeuksissa (alle 30 km/h) toimivan hätäjarrutustoiminnon. Lisäksi saatavana ovat niin pysäköintiavustin, kuljettajan väsymyksen tunnistusjärjestelmä kuin kaukovaloautomatiikka.

Moottorivalikoimassa on neljä 2,0-litraista turbodieseliä, joiden tehot ovat välillä 55 – 110 kW. Lisäksi on kolme bensiinimoottoria ja bio-/maakaasuvaihtoehto. Bensiinimoottorit ovat nelisylinterinen 1,2 TSI (62 kW), kolmisylinterinen 1,0 TSI (75 kW) ja nelisylinterinen 1,4 TSI (92 kW).

Caddy Ecofuelin (1,4 TGI) kulutus on pudonnut 28 prosentilla ja kaikki moottorit ovat nyt tietenkin Euro 6 -rajat alittavia. Taloudellisimman umpinaisen kaupunkijakeluun tarkoitetun Caddy Blue Motionin yhdistetty kulutus on alle neljä litraa sadalla.

Uusien Volkswagen Caddyjen myynti alkaa keväällä ja ne saapuvat Suomeen kesällä 2015.