Chevroletin Etelä-Koreassa valmistettu tila-auto Orlando oli myynnissä Suomessakin, vaikkakaan se ei menestynyt yhtä hyvin kuin vaikkapa sisarmallinsa Opel Zafira. Seitsemän vuoden ikään ehtinyt malli on saanut täysin uudet muodot, kun toinen sukupolvi on esitelty. Ja valmistusmaa on tällä kertaa Kiina.

Orlandon muodoissa on tällä kertaa paljon samaa kuin yhtiön uudemmissa malleissa, Blazerissa ja Malibussa. Linjat eivät tule täysin yllätyksenä, sillä niissä on paljon samaa kuin Chevroletin FNR-X-koemallissa, joka nähtiin huhtikuussa 2017 Shanghain autonäyttelyssä.

Keulaa hallitsee nyky-Chevroleteille tyypillinen kaksikerroksinen etusäleikkö, jota reunustavat led-ajovalot ja urheilulliset ilmanottoaukot. Korin sivuilla on muovisuojukset, jotka vievät auton olemusta aavistuksen katumaastureiden suuntaan. Ainakin paremmissa varustetasoissa pyörät ovat 17-tuumaiset. Takana on yläspoileri ja sielläkin led-valot.

Edellisen mallin hyvin muovinen sisustus on muutettu korkeatasoisemmaksi laadukkaammilla materiaaleilla. Kojelaudan keskellä on 8-tuumainen tietoviihdejärjestelmän kosketusnäyttö ja automaatti-ilmastoinnin säätimet. Kromikoristeilla korostetaan sitä, että laatu on parantunut sukupolven vaihdoksessa ja usb-pistokkeet tuovat auton nykyaikaan.

Akseliväli on nyt 2,796 metriä, mikä on 36 mm aiempaa enemmän ja auttaa seitsemän matkustajan mahtumista autoon. Keskirivin selkänojan kallistusta voi säätää, minkä lisäksi penkissä on peräti 210 mm pituussäätö. Kolmannen rivin istuimet saa pois käytöstä yhdellä napin painalluksella.

Moottorina Orlandossa on 1,35-litrainen bensiiniturbo, joka kehittää 120 kilowattia ja 230 Nm. Vaihteistoksi voi valita kuusivaihteisen käsivalintaisen tai automaattivaihteiston.

Vuosimallin 2019 Chevrolet Orlandon myynti on käynnistynyt Kiinassa, ja hinnat lähtevät 15 000 eurosta.